4.2.11

Angående Malmö och stadsdelen Rosengård

Jag var ute och körde i Malmö igår. Jag körde förbi ghettot Rosengård. Jag såg några statyer vid vägen. Och när jag fick syn på dem slog det mig! HUR JÄVLA TRÅKIG hade Malmö varit utan Rosengård? Seriöst. Vi hade säkert inte haft någon jävla falafel eller någon fittkebab ("kebab i stockholm är typ inte kebab).
   Jag ger fan folket i Rosengård rätt till att bråka också. Det verkar leda till bättre villkor för dem. Kommunen måste lägga ner mer pengar på ghettot Rosengård. Därav statyerna. För att ge ett exempel finns det flera fattigare stadsdelar i malmö, söderkulla och lindängen för att nämna några. Ungdomarna där är bråkiga men inte lika bråkiga som de i Rosengård. Och stadsdelarna där ser mycket gråare och tristare ut och det finns inga statyer där - inte lika fina som dem i Rosengård iallafall.
  Så jag tror att om du blir orättvist behandlad så ska du tända eld på en bensinmack. Kasta sten mot poliser. Råna svenska ungdomar. Vara med i gängslagsmål. Vilket i sin tur kommer leda till att du blir känd i riksTV. För det är väl det alla vill i slutändan? Få en enkelbiljett till kändiseliten.

Länge leve Rosengård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar