13.2.11

Umeå by night is the light. Säger somliga. Somliga inkluderar mig själv, ibland. Ikväll hade jag en fabulös afton, som påföljd till gårdagens festiviteter på stadens stamställe; Scharinska. Scharinska villan är ett rosa hus. Huset huserar fina klubbar och klubbarna fördelas upp i enlighet med musikgenre. En indieorgie, en reggaenatt och en dubstepshowdown turas om mellan helgerna. Fattigt sortiment tycker en, men jag är ock utled på variation av arena. Så ikväll, efter ett magnifikt förhäng med goda vänner, vallfärdade jag till en annan arena och dansade till dubbad step i en alldeles för trång folksamling, något som jag uppskattade oerhört mycket. Fan vilken fattig text.

I alla fall, så har jag och Kent varit på Scharinska ihop ett par gånger. Men den sista var finast. Klubbkvällen var över, för klockan började närma sig 02. Jag och Chennt gled förbi dörrarna till artistlogen och löpte upp till villans översta plan, därvart vi satte oss i burspråket till ett öppnat fönster och rökte alldeles för många dekadenta marlboros. Han tror att jag inte minns, på grund av mitt vid tillfället påtagliga alkoholiserade tillstånd. Men minnena från den fönsterkarmen är fantamig huggna i mitt stenaminne. Know That Ngo.

Hoppas du har det bra på Nya Zee.

Kram

Umeå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar