3.3.11

DET HÄNDE MIG



Nä men så jag far på umeå sport och motion för att kanske, få lite konsultering från instruktören gunilla som jag var bokad
med kring sjutiden. Kommer dit i tid, byter till tajta nikespandex och stötdämpande skor. Tillsammans med Gunilla gör jag
upp ett program över de kommande veckornas träning. Efter genomgången tackar och bockar jag, för att sedan sikta mot
löpbanden där det är dags att ta itu med uppgift nummer 1.

Rummet med löpband är nästan helt fullt med folk och alla de nyaste maskinerna är upptagna. Men jag ser en som ser juste ut
och gör mitt val, så jag ställer av min väska intill och lägger hörsnäckorna i sportbh:n inför ombordstigning. Saken är den,
att bandet som ser stillastående ut, i själva verket rusar i 15km/h! :P Sjukt! Så jag slungas ned på bandet och till golvutrymmet
bakom som med sin trånga yta tillåter mig att halvligga på det roterande underlaget och bränna mina händer några sekunder till.
Under tiden utstöter jag ett ylande hundläte och börjar blöda. Ingen, i rummet gör något. En kvinna kollar på mig som att jag är
dum i huvudet, medan kvinnan på bandet intill forsätter springa, men kontrollerar att allt "e okei" när jag väl har ställt mig
upp på fötter, något som jag gör förhållandevis fort. Det är lugnt!, påstår jag och gör en tummen opp innan jag lämnar salen.

Efter att ha hämtat plåster i receptionen och kämpat tillbaka skam och smärtetårar går jag ned till omklädningsrummets toalett
och bryter ihop bakom låsta dörrar. Tvättar mina sår, plåstrar om mig själv, torkar mina våta kinder och blundar tio sekunder
innan jag exhalerar och återvänder till löpbanden för att fullfölja träningsschemat. Nu har jag 4 plåster och ett bandage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar