15.3.11

Har mått konstigt jättelänge, alltså fysiskt. I flera månader har jag mått jävligt konstigt.
Ikväll såg jag att det fanns en låda under frysfacket som läckte lite vatten på min mat.
Det har, inom parentes, varit vått och fuktigt i mitt kylskåp under en längre tid. Något
som jag inte brytt mig särskilt mycket om och avfärdat med tankar om fel temperatur
och känslig termostat. Blev dock nyfiken och drog ut lådan som visade sig innehålla inte
mindre en fem olika sorters mögelsvamp, som tillsammans med en skir vävnad simmade
i en isblandad vätska.

Lägesrapport: har stått på knä i 30 minuter, skrubbat och kastat all mat.
Kollat på flashback och insett att ättika skulle vara asbra för att bli av med lukten.
Har ingen ättika hemma.

Slutsats: har ovetande förgiftat mig själv under flera månaders tid.

Känsla: äcklad, fascinerad, förnedrad, men underskattar inte ett bra skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar