8.4.11

Existensialism existerar på så många olika nivåer. Föreställ dig. Sartres existensialism - den är så abstrakt och oformlig. Det är den inte alls egentligen. Men det är därför existensialism existerar på så många nivåer. Vem är jag? Sen så kommer Darwin in. Han har ju stenkoll på allt. Det är ju han som hanterar frågan i dess grund. Den första sanna anhängaren av naturalism. Men egentligen bullshittar jag. Vem är jag, och vad skulle jag veta om existensialism?


1555 släpptes denna bok. Lustigt att skeletten påminde så mycket om varandra tyckte herr Belon.



.

Utdöda fåglar fångade av Audubon (conuropsis carolinensis). Här i en klassisk S-formation.
Min teori är att han var rastlös.


DET HÄRA DJURET HETER MEGATHERIUM OCH ÄR TECKNAT AV CUVIER!!!!!




Och varför skulle det inte få existera så många nivåer av existensialism? Det är ju trots allt en klar skillnad mellan filosofi och biologi. Det är inte alls samma sak. Vem har sagt att biologi har att göra med existensialism ens? Det är iallafall skönt att tänka på biologi och evolution när man är less på individen. Iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar