12.4.11

Idag har jag lyssnat himla mycket på Pugh Rogefeldt. Varvat mellan Här kommer natten, Aftonfalken och Het. Mycket har gjorts under den senaste månaden, men mycket ska till innan sommaren verkligen tar vid. Ringde gamla chefen igår och sa att jag var peppad på att jobba i sommar, men vek mig av osäkerhet när han frågade vilken period. Nu är det dags att planera, för jag vill ha slutet av juli och augusti fri, med tanke på vattentemperaturer och festivalläge. Men tanken på att jobba dag ut dag in är ganska knäckande. Är nuförtiden kvar på skolan tills, jag skämtar inte, 22 varje dag och det kommer vara skrattretande att börja med serveringsrutiner när plusgraderna överskrider 20. Trots det kommer det vara tvunget, då jag ej tilldelas lånesumman över de gröna månaderna. är faktiskt kort på pengar redan nu, för dom har gått åt till nya skor och berusningsmedel, väl avvägt.

Jag saknar kent, men han vill aldrig skypea. därför kör jag med utpressningsmetoden och uppdaterar sällan. Han har det fint i Melburn medan jag är utarbetad och ohälsosam i norrland. Men det är 2011 och det är så det ska vara. Vi hade ju i själva verket räknat på detta. kent skulle få valuta för sitt avhopp från universitetet och pröva vingarna på andra sidan världen och maria skulle ta sig i storkragen och satsa på industridesign i staden mellan broarna. Det känns så rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar